The making of (1)


In sommige gevallen bestaat het product dat men wil tonen nog niet.
Toch wil men over visueel materiaal beschikken alvorens met de productie te beginnen, omdat men bijvoorbeeld informatie verzamelen via marktonderzoek, of omdat men reeds de brochures wil voorbereiden, zodat de lancering van het product niet uitgesteld hoeft te worden omwille van de noodzakelijke marketingacties.

In dit voorbeeld gaat het om een bereid stoofvleesproduct, gericht naar de restauratiemarkt.
Het betreft een ‘technisch beeld’, waarbij de kenmerken en karakteristieken zo duidelijk mogelijk moeten weergegeven worden.
Het esthetische aspect is bij dergelijke opnames van de tweede orde.

Concreet zou het nieuwe product verpakt worden in een plastic recipiënt, identiek aan deze van een reeds bestaand product.
De samenstelling van de bereiding zou echter van een andere kwaliteit (en uitzicht) zijn.
Ook de kleur van de verpakking zou wijzigen van het bestaande transparant/wit naar ondoorzichtig zwart.

© Patrick Verbessem

Bestaand product, als basis voor het ontwerpen en samenstellen van het nieuwe product.

© Patrick Verbessem

Recipiënt van het bestaande product, gevuld met de nieuwe stoofvleessamenstelling.
Het geheel werd ‘uitgesneden’, waarbij losse, overlappende stukjes afsluitfolie werden verwijderd.

© Patrick Verbessem

Fase 1 van het zwart maken van de verpakking.
Bovenvlak is nog te grijs, onderzijde vertoont nog ongewenste schakeringen.

© Patrick Verbessem

Fase 2 van het zwart maken van de verpakking.
Zowel bovenvlak als onderzijde hebben nu de correcte zwarting gekregen, terwijl de belijning op de zijvlakken voldoende duidelijk zijn.

© Patrick Verbessem

Finale afwerking.
Optimalisatie van de belichting van het stoofvlees.
Verfijnen van de overgang tussen vleesproduct en verpakking.
Wegwerken van kleine luchtblaasjes tussen de afdekfolie en de bovenzijde van de verpakking.

© Patrick Verbessem

We gebruikten een gelijkaardige werkwijze om het product in een ongeopende verpakking voor te stellen.

Productfoto’s van Business VisualisationPatrick Verbessem.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s