Wees consistent


Perfectioneer je productfoto’s
10 tips over hoe productbeelden het juiste verhaal vertellen

Tip 9. Wees consistent

De productfoto’s in uw webwinkel/op uw website dienen consistent en vergelijkbaar te zijn met elkaar. Dit betekent: soortgelijke belichting, beeldafmetingen en -verhoudingen, positionering en opnamehoek. Consistentie in uw afbeeldingen verbetert niet alleen de uitstraling van uw webwinkel/website, maar maakt ook het bladeren door uw productaanbod eenvoudiger.

tips productfotografie - Patrick Verbessem - Business Visualisation

Zelfde hoek, zelfde hoogte-instelling, zelfde belichting, zelfde achtergrond.

Consistentie verhoogt tevens de herkenbaarheid, waardoor jouw producten en merk ‘top of mind’ worden.
Let er op dat deze consistentie kan doorgetrokken worden naar de nieuwe producten tijdens een volgend seizoen of jaar. Om die reden is het van groot belang alle technische variabelen van elke fotosessie eenduidig en volledig te documenteren.

tips productfotografie - Patrick Verbessem - Business Visualisation

Een repetitief patroon trekt de aandacht.
De wisselende producten/productvarianten houdt de aandacht vast.

De gebruikte productfoto’s werden gekozen uit de portfolio van Patrick Verbessem.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s